ISO 10002 standartı, kuruluşun en önemli odak noktası olan müşterilerinin beklentilerini karşılamaya ve memnuniyetlerini en üst düzeyde tutmaya yönelik olarak Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’nin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından yayımlanmış olan bir standarttır. Bu standart Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi'nin kurulması esnasında uygulanması gereken şartları tanımlayan ve belgelendirmeye esas teşkil eden standarttır.
Yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen bilgilere göre; memnun bir müşteri, memnuniyetini ortalama 5 kişi ile paylaşırken; memnun olmayan bir müşteri ise memnuniyetsizliğini ortalama 9 kişi ile paylaşmaktadır ve olumsuz bir referans olmaktadır. Memnun olmayan müşterilerin yüzde 98’i ise memnuniyetsizliklerini belirtmeden sessiz sedasız bir şekilde alternatif yolları aramaktadır. Yapılan bir diğer çalışma sonucuna göre ise ; yeni müşteri kazanmak için katlanacağınız maliyet, eski müşterinizi elinizde tutmaya nazaran yaklaşık 5 kat daha fazla olacaktır.
Müşteri beklentilerin giderek artması ve pazar payının küçülmesinden dolayı kuruluşlar müşteri memnuniyetini ve şikayetlerini yönetmek için prosesler oluşturmakta ve bu prosesleri geleneksel yöntemlerle yönetirken zorlanmaktadır.
ISO 10002 standartı, müşteri taleplerini ve şikayetlerini daha etkili bir şekilde yönetmek için rehberlik etmekte; müşteri şikayetlerini gelişme fırsatı olarak görmeyi, hızlı bir şekilde müşteri memnuniyetine çevirmeyi sağlamaktadır.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetimi Sistemi standartı, sistemi kurma adına yol gösterir. Ancak sistemi nasıl ve hangi yöntemler ile kuracağını kullanıcılara bırakır.
Evosys Danışmanlık olarak; ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetimi Sistemi standart şartlarını firma işleyişinize kolayca entegre etmekte, optimum sürede kurumunuza özel en uygun sistemin kurulmasını sağlamakta ve maksimum verimlilik ile sonuç alacak faaliyetler gerçekleştirmekteyiz.